Onze identiteit

Een katholieke school

Basisschool De Wereldboom is een school waar iedereen zich thuis voelt. Vanuit onze Katholieke identiteit besteden we aandacht aan de vieringen die daarbij horen: Kerst, Carnaval en Pasen.

We leren, leven, beleven en vieren samen. Er is ruimte voor iedereen, ongeacht geloof of levensbeschouwing. Wij zien dit als een verrijking voor onze school. Daarom is ieder kind welkom bij De Wereldboom! Basisschool De Wereldboom

Onze identiteit wordt zichtbaar door:

• Rituelen te gebruiken als: gedenkhoek en vieringen.
  • Burgerschapsvorming te bevorderen door middel van: schoolregels, klassendienst, protocollen met betrekking tot identiteitsonderwerpen.
  • Levensbeschouwelijke communicatie-lessen te verzorgen met ruimte voor: verhalen en tradities.
  • Betrokkenheid op de wereld te bevorderen door: samen te werken met maatschappelijke en ideële organisaties, mee te doen aan acties en projecten.